Bodzafordulótól északkeletre, a Zágon felé emelkedő völgyben fekvő település az 1920-as évekig Zágonhoz tartozott, ma községközpont. Hozzá tartozik a szomszédos Ladóc és Salamás. Erre a területre 1712 és 1720 között a Szentkereszty család telepítette az első lakosokat. A kiterjedt erdőknek köszönhetően 1847-ben a Bárkány nevezetű kaszálón üvegcsűr épült, ami munkaerőt vonzott ide. Ez a vállalkozás 1886-ig működött. Érdekes településtörténeti adat jelent meg a Gazeta Transilvaniei című lap 1899. február 4-i számában, mely szerint Ioan Dima szitabodzai görögkeleti pap és Nicolae Rusu nagygazda 110.000 forintért megvásárolták gróf Mikes Benedek Bárkány nevű birtokát a rajta lévő üvegcsűr épületeivel együtt.
Egyházilag Bárkány 1902-ig Szitabodza filiája volt, ekkor azonban önállósodott. A falu jelenlegi, műemlékként számon tartott templomát kő alapra fenyőfából építették 1896-97-ben. Védőszentje Szent Miklós és az építéséhez kiemelten hozzájárult Nicolae Purcel és Dumitru Terzea. A kereszt alaprajzú, két apszisos templom nem túl magas tornyát és az épület egészét bádoggal fedték. A neobizánci stílusú tempera technikával készült falfestményeket Ștefan Chioreanu készítette 1975-ben. Az ikonok közül néhány a templom építésének idejéből származik.

Aşezământul, care se află la nordest de Întorsura Buzăului, în valea care se întinde înspre Zagon, obişnuia să aparţină de acesta din urmă până în anii 1920. Astăzi el este centru comunal, de care aparţin două sate, Lădăuţi şi Sărmaş. Primii locuitori ai acestui teritoriu s-au stabilit prin intermediul familiei Szentkereszty între anii 1712 şi 1720. Datorită pădurilor extinse din această regiune, în anul 1847 în Barcani s-a construit o fabrică producătoare de sticlă, care a atras o substanţială forţă de muncă. Această fabrică a funcţionat până în anul 1886. În numărul din 4 februarie 1899 al Gazetei de Transilvania, cititorii au văzut o ştire extrem de interesantă, potrivit căreia preotul greco-catolic Ioan Dima din Sita Buzăului şi conaşul Nicolae Rusu au cumpărat proprietatea contelui Mikes Benedek pentru suma de 110 000 forinţi împreună cu fabrica ce se află pe respectiva proprietate privată.

Din punct de vedere eclesiastic, Barcani a fost filiala Întorsurii Buzăului până în anul 1902, an în care aşezământul a devenit comună individuală. Prezenta biserică a comunei, considerată monument istoric, a fost construită între anii 1896-97, constructorii folosind piatră pentru construirea bazei, şi lemn de brad pentru corpul propriu-zis.

Sfântul protector al bisericii este Sfântul Nicolae. Nicolae Purcel şi Dumitru Terzea sunt două nume importante în istoria bisericii, ei contribuind în mod substanţial la construirea sa. Turnul nu foarte înalt, precum şi tot corpul bisericii a fost acoperit cu tinichea. La realizarea picturilor murale, pictorul Ştefan Chiorean a folosit tehnica neobizantină de pictare cu ajutorul temperelor (1975). Unele icoane aflate în biserică datează din timpul construirii sale.

The settlement lying in the valley located northeast off Bodzaforduló used to belong to Zágon until 1920. Today it is a community centre to which the neighbouring Ladóc and Salamás also belong. The first inhabitants were settled in the area by the Szentkereszty family between 1712 and 1720. Thanks to the extended forests of the region, a glass furnace was made in Bárkány in 1847, whose presence attracted lots of workers into the area. This furnace operated until 1886. Some interesting news was published in the Gazeta Transilvaniei newspaper (4th February 1899), according to which Ioan Dima, Greek Catholic priest from Szitabodza and landowner Nicolae Rusu bought count Mikes Benedek`s property named Bárkány for the amount of 110.000 forints, with the furnace constructed on it as well.

From ecclesiastic point of view Bárkány used to be an affiliate of Szitabodza until 1902, when it became independent. Fir-tree and stone was used for the construction of the present church of the village (1896-97), which is considered to be a monument. Two names are to be mentioned when speaking about the process of building: Nicolae Purcel and Dumitru Terzea. The patron saint of the church is Saint Michael.

The design of the base of the building is cross-shaped; the tower and the entire building were covered in tin. Stefan Chioreanu is the author of the wall paintings (1975), he used a technique characteristic for the Neo-Byzantium style. Some of the icons date back to the period when the church was constructed.


Fatal error: Call to undefined function redirect() in /home/virtuasz/public_html/barcani_orthodox_church/index.php on line 29